Over mij

Mijn foto
Ik ben Ankie, getrouwd en heb 6 kinderen. Drie van mezelf (jongen, meisje, jongen) en drie aangetrouwd (meisje, jongen, meisje). Wij zijn de trotse opa en oma van Mattias (6/12/10) en Tijmen (07/01/11)en Joël (09/12/11). Op 25/12/13 kregen wij er Elize, onze eerste kleindochter bij. En op 7/1/2014 onze tweede kleindochter Joanna. Op 5/8/2016 kregen we onze derde kleindochter: Lydia. Ik maak al zo'n jaar of 30 zelf mijn kaarten. Ik maak mijn kaarten vooral door te stempelen, hoewel ik hierbij ook wel in 3D werk. In principe maak ik ze voor eigen gebruik, maar zo af en toe stel ik ze ook beschikbaar voor sponsoracties bij ons in de kerk, of maak ik ze op speciaal verzoek. Naast mijn hectische baan bij een dynamische organisatie, is het een welkome ontspanning om met de kaartjes bezig te zijn en het geeft mij weer nieuwe energie. Heb je nog vragen over de kaarten mail me dan op post - apestaartje - ankievandepolder.nl

woensdag 20 november 2019

Een "special folded" kaart

Wat is dat?  Wel dat is een kaart die niet op een standaard manier in elkaar is gezet en op een bijzondere manier gevouwen is.


Voor deze kaart heb ik van de voorkant iets minder dan de helft afgesneden. Het deel dat over bleef heb ik vervolgens geëmbost met de mooie bomen embossingfolder en van wat kleur voorzien. De binnenkant van de achterzijde van de kaart heb ik beplakt met een designpapier met streepjes. Uit wit cardstock maakte ik een kleinere kaart van 7,2 cm breed en 21 cm lang. Op de helft van de 21 cm heb ik de kaart gerild en door midden gevouwen. De achterkant van dit deel plakte ik op een stuk bruin cardstock dat 7,7 cm breed en 10,9 cm lang. Let op dat je de vouwlijn van dat deel van je kaart rechts houdt.
Bestempel de voorzijde van het kleinere kaartje (kleur zo nodig in) en plak dan het donkerbruine deel gecentreeerd op de binnenzijde van de achterkant van je kaart. Nu valt de voorzijde van je kleine kaartje deels over het geëmboste deel van de voorzijde van de kaart. Zo heb je weer eens wat anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten