Over mij

Mijn foto
Ik ben Ankie, getrouwd en heb 6 kinderen. Drie van mezelf (jongen, meisje, jongen) en drie aangetrouwd (meisje, jongen, meisje). Wij zijn de trotse opa en oma van Mattias (6/12/10) en Tijmen (07/01/11)en Joël (09/12/11). Op 25/12/13 kregen wij er Elize, onze eerste kleindochter bij. En op 7/1/2014 onze tweede kleindochter Joanna. Op 5/8/2016 kregen we onze derde kleindochter: Lydia. Ik maak al zo'n jaar of 30 zelf mijn kaarten. Ik maak mijn kaarten vooral door te stempelen, hoewel ik hierbij ook wel in 3D werk. In principe maak ik ze voor eigen gebruik, maar zo af en toe stel ik ze ook beschikbaar voor sponsoracties bij ons in de kerk, of maak ik ze op speciaal verzoek. Naast mijn hectische baan bij een dynamische organisatie, is het een welkome ontspanning om met de kaartjes bezig te zijn en het geeft mij weer nieuwe energie. Heb je nog vragen over de kaarten mail me dan op post - apestaartje - ankievandepolder.nl

zaterdag 2 februari 2019

En de projectjes met de YCCI kit van januari

Vandaag laat ik de kaartjes en het projectje zien die ik maakte met de YCCI kit van dit kwartaal. Uiteraard heb ik voor deze serie de envelop van januari gebruikt. Die van februari volgt later.
Ik ben begonnen met het mooie designpapier en heb daar over een reepje vellum geplakt. Daarover twee lintjes (gratis via de Sale-a-Bration folder). Vervolgens heb ik met de Butterfly Gala de vlinders gestempeld, daarna ingekleurd met markers en uitgeponst met de bijbehoren vlinderpons. De tekst komt uit de Nederlandse set Door dik en dun, eveneens gratis uit de Sale-a-Bration folder.


Het tweede kaartje is gemaakt met het designpapier en het roze-rode cardstock dat in de envelop zat. In de doos zelf zaten een paar stukje glanspapier. Een in de kleur hieronder en een lichtere roze tint.
Eerst emboste ik het glanspapier met de Tufted folder en daarna stanste ik die uit met een hart (niet van SU maar het is al zo oud dat ik het merk niet eens meer weet) Dit plakte ik op het designpapier en vervolgens stempelde ik de tekst uit de set Sentimenten. Drie mooie bloemetjes gestempeld en gestanst met de Tropical Chic set.


Dit doosje maakte ik aan de hand van een patroontje dat ik "pikte" van een doosje van het Kruidvat. Daarin zat mijn dagcrème maar het formaat van het doosje vond ik zo leuk dat ik het voorzichtig uit elkaar gehaald heb voor de maten en toen met cardstock heb nagemaakt. Met wat restjes designpapier uit een vorige kit beplakte ik het doosje. Met de Butterfly Gala set stempelde ik weer de schitterende vlinders en kleurde die weer in met de markers. De tekst komt ook weer uit de set Door dik en dun en knipte ik handmatig uit. Een mooi lintje (uit de Sale-a-Bration folder) erom maakte het doosje helemaal af.


Toen had ik nog steeds wat designpapier over en ook wat van het donkere glans papier. Dit wederom met de Tufted folder geëmbost en met de Healing Hugs de mooie roos gestempeld met de blaadjes en dat allemaal handmatig uitgeknipt en gerangschikt op mijn kaart. Vanwege de kleuren en de harten vond ik dit ook weer een kaartje voor een bruidspaar. Dat kan natuurlijk ook voor een huwelijksjubileum zijn, dat hoeft niet persé het huwelijk zelf te zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten