Over mij

Mijn foto
Ik ben Ankie, getrouwd en heb 6 kinderen. Drie van mezelf (jongen, meisje, jongen) en drie aangetrouwd (meisje, jongen, meisje). Wij zijn de trotse opa en oma van Mattias (6/12/10) en Tijmen (07/01/11)en Joël (09/12/11). Op 25/12/13 kregen wij er Elize, onze eerste kleindochter bij. En op 7/1/2014 onze tweede kleindochter Joanna. Op 5/8/2016 kregen we onze derde kleindochter: Lydia. Ik maak al zo'n jaar of 30 zelf mijn kaarten. Ik maak mijn kaarten vooral door te stempelen, hoewel ik hierbij ook wel in 3D werk. In principe maak ik ze voor eigen gebruik, maar zo af en toe stel ik ze ook beschikbaar voor sponsoracties bij ons in de kerk, of maak ik ze op speciaal verzoek. Naast mijn hectische baan bij een dynamische organisatie, is het een welkome ontspanning om met de kaartjes bezig te zijn en het geeft mij weer nieuwe energie. Heb je nog vragen over de kaarten mail me dan op post - apestaartje - ankievandepolder.nl

woensdag 29 oktober 2014

Mijn bijdrage voor de Liftchallenge

Hallo allemaal, vandaag is het weer tijd voor mijn interpretatie van de Liftchallenge. Wat een gaaf kaartje deze keer weer zeg. De bedoeling dat je zelf een achtergrond stempelt. De uitdaging kwam gisteren online en ik heb er lekker op mijn gemakkie over lopen nadenken en vanochtend vroeg, ik was net wakker en lag nog lekker in mijn bedje te soezen, kwam het idee voor mijn uitvoering ineens opploppen.
Ik heb met de Flower Shop stempelset van SU de bloemen op vellum gestempeld met Versamark en vervolgens met witte embossingpoeder bewerkt. Daarna op de achterzijde van het vellum de bloemen ingekleurd met een paarse Copic marker. Dat geeft zo'n mooi zacht effect. (Je moet wel een vrij stevige kleur gebruiken anders zie je het niet meer aan de voorkant van het vellum)
Gemat op roze cardstock (Pink Pirouette), een mooi stukje kant, een lintje en een labeltje maken het geheel af.


5 opmerkingen:

  1. Deze stempels spookten ook door mijn hoofd bij het maken van mijn versie, leuk om ze op jouw kaart tegen te komen (ik besloot toch voor wolkjes te gaan). En wat is het heerlijk he, dat inspiratie zo opeens om te hoek komt kijken en je er daarna lekker mee aan de slag kunt. Ik vind je lift heel leuk en creatief. Hoe je hebt gespeeld met vellum en het bewerken van beide kanten is verrassend en geeft een mooi resultaat. Groetjes, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi staan die vellum bloemen op je kaart, het kantje en het lint maken het af. Het is een prachtige lift!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeet ik nog: dank je wel voor het meedoen met de Liftchallenge, Ankie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar dat je nog in je bedje ligt en de ideeen al door je hoofd gaan. Mooi gedaan op het vellum, leuk idee!!
    Bedankt weer Ankie voor je deelname!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk als de ideetjes zo opeens door je hoofd schieten, dan ben je echt ontspannen volgens mij. Je kaart is heel goed gelukt! Mooie bloemen blijven dat. Bedankt voor het meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen