Over mij

Mijn foto
Ik ben Ankie, getrouwd en heb 6 kinderen. Drie van mezelf (jongen, meisje, jongen) en drie aangetrouwd (meisje, jongen, meisje). Wij zijn de trotse opa en oma van Mattias (6/12/10) en Tijmen (07/01/11)en Joël (09/12/11). Op 25/12/13 kregen wij er Elize, onze eerste kleindochter bij. En op 7/1/2014 onze tweede kleindochter Joanna. Op 5/8/2016 kregen we onze derde kleindochter: Lydia. Ik maak al zo'n jaar of 30 zelf mijn kaarten. Ik maak mijn kaarten vooral door te stempelen, hoewel ik hierbij ook wel in 3D werk. In principe maak ik ze voor eigen gebruik, maar zo af en toe stel ik ze ook beschikbaar voor sponsoracties bij ons in de kerk, of maak ik ze op speciaal verzoek. Naast mijn hectische baan bij een dynamische organisatie, is het een welkome ontspanning om met de kaartjes bezig te zijn en het geeft mij weer nieuwe energie. Heb je nog vragen over de kaarten mail me dan op post - apestaartje - ankievandepolder.nl

maandag 11 juni 2018

Nu even geen kaartje(s)

Huhh??? Ik hoor je bijna denken. Nee geen kaartjes deze week, of althans bijna geen kaartjes. Ik ben nu drie weken bezig met een cursus handlettering. Morgenavond is het alweer de laatste keer 😞
Maar ik heb dit bewust gedaan omdat ik regelmatig kaartverzoeken krijg waarop ik een tekst moet zetten die ik niet in stempelvorm heb. En dan kan ik ze uiteraard op de computer maken, maar het is ook erg leuk om dit uit de hand te schrijven. Nu heb ik van mezelf een mooi handschrift (dat zeg ik niet alleen zelf, maar ook mijn omgeving) maar ik wilde graag wat tips en trucs krijgen over hoe ik het ook nog een sierlijk kan doen. En ik moet zeggen dat de cursus echt heel gaaf is. Hélène Peters  geeft die cursussen. En door haar enthousiasme ben ik nog meer gegrepen door het handletteren en ook om dit te gaan toepassen op kaartjes.
Maar uiteraard wordt er eerst heel druk geoefend.
En hieronder zie je het resultaat van de eerste quote die als gelijk na de eerste cursus konden maken. Uiteraard is het nog niet perfect, maar gaandeweg de lessen zie je bij iedereen progressie.


Je ziet, het is nog heel eenvoudig, maar ook best al wel heel leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten