Over mij

Mijn foto
Ik ben Ankie, getrouwd en heb 6 kinderen. Drie van mezelf (jongen, meisje, jongen) en drie aangetrouwd (meisje, jongen, meisje). Wij zijn de trotse opa en oma van Mattias (6/12/10) en Tijmen (07/01/11)en Joël (09/12/11). Op 25/12/13 kregen wij er Elize, onze eerste kleindochter bij. En op 7/1/2014 onze tweede kleindochter Joanna. Op 5/8/2016 kregen we onze derde kleindochter: Lydia. Ik maak al zo'n jaar of 30 zelf mijn kaarten. Ik maak mijn kaarten vooral door te stempelen, hoewel ik hierbij ook wel in 3D werk. In principe maak ik ze voor eigen gebruik, maar zo af en toe stel ik ze ook beschikbaar voor sponsoracties bij ons in de kerk, of maak ik ze op speciaal verzoek. Naast mijn hectische baan bij een dynamische organisatie, is het een welkome ontspanning om met de kaartjes bezig te zijn en het geeft mij weer nieuwe energie. Heb je nog vragen over de kaarten mail me dan op post - apestaartje - ankievandepolder.nl

zaterdag 20 augustus 2016

Een exotische kaart

Dat is wat het thema van deze week is bij Less is More: exotisch. Aangezien ik maar een stempelset heb die daarvoor in aanmerking komt - de Pop of Paradise - ben ik daarmee aan de slag gegaan. Eerst heb ik de flamingo gestempeld (met hoe kan het anders de Flirty Flamingo inkt) en meteen daarna nog twee keer gestempeld zonder bij te inkten. Zo krijg je het effect van meerdere flamingo's achterelkaar. Daarna heb ik met Garden Green en Mossy Meadow de exotische bladeren gestempeld en handmatig uitgeknipt en op de voorgrond gepositioneerd. Toch miste ik nog wat dus heb ik ook de ananas gestempeld en uitgeknipt. Deze kleurde ik met markers zodat ik de bladeren en de vrucht in een stempelbeweging kon stempelen. Dit deed ik met de Daffodil Delight marker en de Old Olive. Toen alles vast zat heb ik met de waterbrush en Pool Party inkt heel voorzichtig wat water om de flamingo's heen gepenseeld en dat water laten glinsteren met de Wink of Stella pen. Om het grote witte vlak ietsjes te breken zonder het CAS effect teniet te doen, heb ik nog een prikrandje gemaakt.


5 opmerkingen:

  1. Fabulous, Ankie! I love the generational stamping of the flamingos and those gorgeous tropical leaves. Super LIM entry, thanks so much for sharing :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Terrific card Ankie! The flamingo surely is an exotic bird and your stamping looks brilliant behind the fabulous leaves. Thanks so much for joining us at Less is More.
    Sharon xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful flamingoes amongst those giant leaves - so very exotic!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Flamingos always seem exotic to me Ankie... super card!
    Thanks so much
    Chrissie
    "Less is More"

    BeantwoordenVerwijderen