Over mij

Mijn foto
Ik ben Ankie, getrouwd en heb 6 kinderen. Drie van mezelf (jongen, meisje, jongen) en drie aangetrouwd (meisje, jongen, meisje). Wij zijn de trotse opa en oma van Mattias (6/12/10) en Tijmen (07/01/11)en Joël (09/12/11). Op 25/12/13 kregen wij er Elize, onze eerste kleindochter bij. En op 7/1/2014 onze tweede kleindochter Joanna. Op 5/8/2016 kregen we onze derde kleindochter: Lydia. Ik maak al zo'n jaar of 30 zelf mijn kaarten. Ik maak mijn kaarten vooral door te stempelen, hoewel ik hierbij ook wel in 3D werk. In principe maak ik ze voor eigen gebruik, maar zo af en toe stel ik ze ook beschikbaar voor sponsoracties bij ons in de kerk, of maak ik ze op speciaal verzoek. Naast mijn hectische baan bij een dynamische organisatie, is het een welkome ontspanning om met de kaartjes bezig te zijn en het geeft mij weer nieuwe energie. Heb je nog vragen over de kaarten mail me dan op post - apestaartje - ankievandepolder.nl

woensdag 6 januari 2016

Bijdrage Liftchallenge

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Heerlijk, de feestdagen weer achter de rug, en de diverse uitdagingen weer van start. Ik hou ervan. Vandaag ook weer een tweede blogpost, dit keer met de bijdrage voor de Liftchallenge. Ik heb even goed moeten zoeken wat ik zou doen en hoe, want je moet een sjabloon nemen, daarin/op stempelen en dan de buitenlijntjes tekenen. Nu heb ik weinig tot geen sjablonen, maar ik heb nu een malletje genomen dat eigenlijk is bedoeld om te embossen, maar dan op de oude manier met de lichtbak. Dat is dus een heel dun koper plaatje. Het was even een gepriegel om de stempels goed te krijgen maar met wat geduld is het toch gelukt. Ik heb met de blaadjes uit de Perpetual Birthday Calendar de klimopblaadjes gestempeld in twee kleuren groen. Te weten Old Olive en Pistachio Pudding. Daarna de lijntjes met een zwarte fineliner gemaakt. De tekst en de vlinders komen uit de Butterfly Basics en zijn gestempeld in Night of Navy. Nadat ik die erop geplakt had, miste ik toch iets en vond in een voorraadbakje nog wat kleine plakpareltjes in de vorm van een bloemetje. En dat geeft juist weer iets chiques aan het geheel.


En voor de volledigheid zoals jullie van me gewend zijn, hieronder nog het te liften kaartje. Het was dus echt puur de lift van het gebruiken van sjablonen, je hoeft de kaart niet te "kopiëren".




8 opmerkingen:

  1. Mooi opgelost, zo kan het ook! Mooie kaart met die klimoprankjes en de vlinders, het heeft zeker iets chics! Dank je wel voor het meeliften, Ankie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooie uitwerking van de challenge Ankie! Leuk die blaadjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Ankie . Deze kaart met deze mooie spreuk kan ook meedoen bij de challenge van de Egel.
    Liefs Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie lift heb je gemaakt, de bloemetjes maken het inderdaad helemaal af. Je kaart met alle stempels is ook heel erg leuk.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie lift is dit geworden, heb ook weinig stencils en was ook al op zoek naar mijn oude embossing plaatjes . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed opgelost zeg! ja, je hoeft niet persé een stencil te hebben, dat blijkt maar weer! Mooie vorm, alleen daardoor al krijgt je kaart iets chiques. Ik vind hm mooi, en leuk dat je zoveel moeite hebt gedaan. Dank je wel Ankie!

    BeantwoordenVerwijderen