Over mij

Mijn foto
Ik ben Ankie, getrouwd en heb 6 kinderen. Drie van mezelf (jongen, meisje, jongen) en drie aangetrouwd (meisje, jongen, meisje). Wij zijn de trotse opa en oma van Mattias (6/12/10) en Tijmen (07/01/11)en Joël (09/12/11). Op 25/12/13 kregen wij er Elize, onze eerste kleindochter bij. En op 7/1/2014 onze tweede kleindochter Joanna. Op 5/8/2016 kregen we onze derde kleindochter: Lydia. Ik maak al zo'n jaar of 30 zelf mijn kaarten. Ik maak mijn kaarten vooral door te stempelen, hoewel ik hierbij ook wel in 3D werk. In principe maak ik ze voor eigen gebruik, maar zo af en toe stel ik ze ook beschikbaar voor sponsoracties bij ons in de kerk, of maak ik ze op speciaal verzoek. Naast mijn hectische baan bij een dynamische organisatie, is het een welkome ontspanning om met de kaartjes bezig te zijn en het geeft mij weer nieuwe energie. Heb je nog vragen over de kaarten mail me dan op post - apestaartje - ankievandepolder.nl

zaterdag 11 januari 2014

Hartenkaart

Hallo allemaal,

Vandaag een tweede post met een kaartje dit keer voor Less is More. De uitdaging is een eenlaagskaartje waarop je hart(en) verwerkt.
Ik ben op dit idee gekomen doordat ik afgelopen week voor mijn zojuist geboren kleindochter een echt meisjesdingetje wilde hebben. Ik vond toen een wit shirtje waarop het voorpand een hart was gemaakt van allemaal kleine bloemetjes in diverse kleuren blauw met af en toe een klein roze-rood accentje. Zo schattig! En toen ik vanochtend de uitdaging bij Less is More zag was mijn idee van hoe mijn kaartje zou moeten worden dan ook heel snel paraat.
Ik heb dus een enkellaagskaart voorzien van maskerpapier waar ik een hart had uitgestanst. Eerst heb ik wat kleine rode hartjes over het grote hart verdeeld en vervolgens ben ik met diverse kleine bloemenstempeltjes van SU, en diverse kleuren blauw aan de slag gegaan en heb willekeurig overal gestempeld waarbij ik alleen gekeken heb naar de kleurverdeling. Toch miste ik nog wat en met de SU markers heb ik met geel de hartjes van de grotere bloemen ingekleurd en met groen heb ik de nog witte vlakjes volgestippeld. Toen het masker weg. Tja, erg gaaf, maar ... ik miste nòg wat. Een klein wit roosje op de bovenkant van het hart maakte het al beter. Dan nog maar twee tekststempels erbij. Nog beter, maar ... nog niet helemaal naar mijn zin. Ineens zag ik mijn embossingrandje liggen. Ja, ... dat zou het stuk completer maken. Paste dit niet door de Bigshot zonder dat ik midden over mijn kaart ook een indrukje zou krijgen van de buitenrand van het stencil. Balen! Hoe kon ik dit nu oplossen? Ik heb het stencil gelegd zoals ik het hebben wilde, net zoals ik zou doen met normaal embossen. Vervolgens heb ik mijn SU vouwbeen genomen en daar meerdere keren mee over het te embossen randje gewreven. En raadt eens .... wow, het lukte, en dat was net wat ik nodig had op mijn kaart. Toen ook de vouwzijde van kaart ook op deze manier een randje meegegeven. Oh... wat kan een mens dan blij worden van zo'n in mijn ogen geslaagd projectje. Helemaal chique en toch maar enkellaags.


7 opmerkingen:

  1. Hola Ankie, fantastic stamping background, seem patterned paper, great card/
    Hugs from Palma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This is so pretty Angie! I love the embossed edges :)
    Lizy xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This looks spectacular Ankie... great stamping!
    Thanks so much
    Chrissie
    "Less is More"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige kaart Ankie.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eine tolle Karte!!
    A great card, looks perfect to me!!
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is incredibly stunning, Angie! Really superb craftsmanship! You so deserved the spotlight from Less is More!! Well done! Hugs, Darnell

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Brilliant card, it's an honour to be listed alongside you! Congrats.
    Elaine

    BeantwoordenVerwijderen